UdG 20 anys



La Universitat de Girona és ja una universitat jove i ha deixat l'esperit adolescent. Aquests dies celebrem el 20è. anniversari de la Universitat. La UdG ha creat un blog en el que es recullen les sensacions dels blogaires universitaris. Aquesta és la meva aportació:

"Fa 20 anys que tinc 20 anys, i dos o tres més, ara no ho recordo. Llavors estudiava Geografia, en les aules fredes del Seminari i en una biblioteca extreta d’una novel•la d’Umberto Eco. Crec que feia més fred llavors, quan tot estava per fer i tot era possible. Però abans de caure en la malenconia dels temps passats, deixeu-me recordar que tots els professors de geografia s’amuntegaven en un despatx, que desafiava les lleis més elementals de la física. I que les classes de cartografia digital es feien amb un sol ordinador, de pantalla verda i píxels titil•lants. Després de geografia, vaig iniciar la llarga travessa turística, des d’uns estudis al marge de la Universitat a la Facultat de Turisme, dinàmica i hiperactiva, en la que tinc la sort de treballar-hi. 

Ara som una mica més grans, hem canusit i hem encapsat algunes utopies. Potser sí hem perdut un xic d’aquell esperit comunitari, estimulant, un punt inconscient, de la Universitat que naixia. I els desembres ja no són tan freds, o potser només m’ho sembla. Però, admetem-ho, la UdG és avui molt més del que havíem gosat imaginar, en el continent i en el contingut. Ara ens toca imaginar la Universitat del 2030, el quarantè aniversari, i intentar que les realitats tornin a superar els nostres projectes".

Comentaris

¡¡Que tiempos aquellos!! I el teu pas per la UAB?

Entrades populars